kornyezetvedelem_feluletkemia_kft.png

A kommunikáció új megközelítése

A 2021-es év kezdete bebizonyította, hogy lassan minden visszatér a régi kerékvágásba.

Az ügyfelek részéről történő megkeresések száma ismét elkezdett növekedni és bizakodóak lettünk, hogy hamarosan egyre több berendezés kerül gyártásba.

A nyersanyagpiac azonban teljesen a feje tetejére állt.

Óriási hiányok megjelenésével és ezzel együtt egy drasztikus áremelkedéssel kellett szembesülnünk az alapanyagaink vonatkozásában, hogy példával éljek, a gépeink és berendezéseink gyártásához szükséges acél beszerzésében akár 300%-os, vagy épp a csiszolóköveinkhez használt műanyagok estén akár 200%-os emelkedést is tapasztaltunk.

Ezt a jelenséget, én inkább a zavarosnak mondható 2020-as év utóhatásaként értelmezem, így bízom benne, hogy a piac hamarosan lecsillapodik és visszatalál régi önmagához.

Viszont van valami más, amely egészen biztosan tartósan is fenn fog maradni. Az elmúlt év sokaknál egyfajta gondolkodásmód váltást idézett elő.

Valóban 4 órát kell autóval utaznom ahhoz, hogy részt tudjak venni egy félórás megbeszélésen? Tényleg szükséges ezer kilométert repülnöm egy berendezés helyszíni üzembehelyezéséért?

2020 megmutatta számunkra, hogy a videó konferenciákon keresztül zajló online kommunikáció bizonyos esetekben ugyanolyan hatékony tud lenni, mint egy személyes találkozó.

Ez a fajta kommunikáció hosszútávon lényeges részét fogja képezni a munkánknak. Mi magunk is igyekszünk hangsúlyt fektetni az online kapcsolatépítésre ügyfeleinkkel.

A weboldalunk egyre nagyobb mennyiségű és részletesebb információt tartalmaz, ezen kívül az új blogunk segítségével is tájékoztatjuk ügyfeleinket a fejlesztéseinkről.

A PDF formátumban letölthető szórólapok, olyan lényeges információkat közvetítenek az érdeklődők felé, amelyek korábban egy üzleti megbeszélésen hangzottak el. És úgy tűnik, ez működik! A letölthető dokumentumaink kattintásainak magas száma is ezt igazolja.

Az eredmény pedig az, hogy az ügyfelek már előzetesen is sokkal informáltabbak és célzottabban teszik fel a kérdéseiket.

Mindezek ellenére alig várjuk, hogy az ügyfeleinkkel újra személyesen is találkozhassunk, például egy kiállításon, esetleg a vevőinknél tett látogatások alkalmával.

A cikket Christoph Cruse, a Walther Trowal cég értékesítési vezetője írta. (Fordította: Vajda László)