Hogyan csökkenthető jelentősen a turbinalapátok koptatásának időtartama?
Korábban a turbinalapátok felületét gyakran manuálisan csiszolták, amely rendkívül időigényes és költséges megoldás volt, ráadásul az eredmények reprodukálhatósága sem volt mindig garantált.
A Walther Trowal kifejezetten a turbinagyártás speciális igényeit figyelembe véve módosította a CM típusú körvibrátorát. Ez a berendezéssorjátlanításra és homogenizálásra is alkalmasakár 980 mm átmérőig.
A darabok a munkatartályban rögzítésre kerülnek, amelyet a vibrációs motor rezgő mozgásba hoz. A koptatótestek a munkadarabok felülete közötti elmozdulás a darabok rögzítésének köszönhetően nagyobb, mint a hagyományos vibrációs koptatás esetében.Az egyenletes áramlás következtében a lapátok teljes felületénegységes koptatott felületet kaphatunk. Az új CM-berendezésben 4-5 µm-es felületi érdességből kiindulva 5-6 óra alatt akár 0,2 és 0,4 µm közöttiérték is elérhető.
Christoph Cruse a Walther Trowalcég értékesítési vezetője szem előtt tartja a légi közlekedési ágazat speciális elvárásait: „Különösen a repülőgép hajtómű alkatrészeinek gyártása során amanuális munkavégzés mindig kerülendő, mert a minőség nem reprodukálható. Az új géppel teljesen kiiktatjuk az emberi tényezőt. Ráadásul az egyes turbina lapátok koptatási idejét néhány napról néhány órára csökkentjük. „
Az új CM berendezés a rögzített munkadarabokkal
Az új CM körvibrátorban akár 980 mm-es átmérőjű darabok is koptathatóak. A koptatás időtartama alatt a munkatartály zajcsökkentő fedéllel lezárható.